Udało nam się zaangażować pięć pierwszoligowych klubów piłkarskich w promowanie badań wśród mężczyzn!
W siedemnastej i osiemnastej kolejce pierwszej ligi na pięciu stadionach kluby rozdały 6000 ulotek Mosznowładców i 3000 ulotek Fundacji Promocji Profilaktyki „Męska Materia”. Zainteresowanie klubów przerosło nasze oczekiwania, więc musieliśmy sfinansować dodrukowanie ulotek z funduszy Stowarzyszenia.
Spikerzy w przerwie zachęcali kibiców do badań: „Panowie! Listopad to miesiąc męskiego zdrowia! Zapuszczamy wąsy, by zwrócić uwagę na problem nowotworów jąder i prostaty. Rak jąder szczególnie dotyka młodych mężczyzn – takich jak Wy! Pamiętajcie, żeby się badać – dla zdrowia i życia! Zróbcie to dla jaj!”
Była też seria postów w mediach społecznościowych Miedzi Legnica i Górnika Łęczna. Znicz Pruszków opisał swoje działania na stronie internetowej, a Kotwica Kołobrzeg opublikowała wideo z piłkarzem zachęcającym do badań. W akcji wzięła udział również Warta Poznań. W ten sposób wspólnie dotarliśmy do ok. 10 tys. kibiców!
Przy okazji dziękujemy też innym klubom, który podjęły równoległe działania we współpracy z innymi organizacjami i lokalnymi NFZ – Arce Gdynia, ŁKS Łódź i Odrze Opole. Mamy nadzieję, że za rok w wąsopadowe akcje informacyjne włączą się wszystkie kluby 1. ligi i Ekstraklasy.
Ta akcja nie byłaby możliwa bez Waszych darowizn. Jeśli chcesz nas wesprzeć, tutaj znajdziesz niezbędne informacje: https://schm.org.pl/wspieraj/.